11/07/2019 Dag 11: Taco Thursday

15 juli 2019 - Buffalo, New York, Verenigde Staten

Het duurde niet lang of we konden Jim terugpakken deze ochtend. We zorgden ervoor dat we op tijd binnen waren voor het ontbijt, konden het waterpistool bemachtigen en hem langs achter besluipen terwijl hij ons ontbijt klaarmaakte. Na onze klusje splitsten we op om taakjes te doen. Een deel van de meisjes ging met Dolly mee om voor haar bijen te zorgen. Alice had van de fotograaf een paar dagen geleden de opdracht gekregen om Jim te fotograferen. Ze willen een rubriek maken met “a day in the life of a rancher”. Ze ging hem vandaag volgen om foto’s te trekken. Kat hielp Jim met de paarden nieuwe ijzers te geven. Ik mocht rustig op mijn eentje zwarte bessen gaan plukken. Ook eens leuk om een taak alleen te doen.

Nadien begonnen we weer met de bosmaaier aan het onkruid. In de namiddag was het tijd voor een rit met Velvet. Deze keer mocht ik verder weg met haar. Marielle en Elise reden met mij mee op rustige paarden (Star en Beauty) zodat we Velvet gerust konden stellen als er iets mis ging. We deden één van de twee ritten van een uur. Alles verliep prima. Velvet is echt een fijn paard om te rijden.

Toen we terug aankwamen op de ranch zaten Dolly en Jim op ons te wachten. We reden naar Jamestown om opnieuw groenten op te halen. Vervolgens leverden we ze bij de Amish. Deze keer was het een heel vriendelijke vrouw en we hebben wat met haar kunnen babbelen. Meestal zeggen de Amish niet veel. Eerder in de week mochten we een bepaalde kaas proeven. Iedereen vond het zo lekker dat we vandaag naar de Amish winkel reden waar ze deze kaas hebben. Amish kunnen heel lekker eten maken en hun kazen zijn geweldig. Toen we aankwamen bij de winkel werden we begroet door een Jack Russel teef met verschillende puppies. Alle meiden sprongen natuurlijk op de puppies en we speelden met de kleintjes terwijl Dolly haar spullen zocht in de winkel. Op onze weg terug naar huis mochten we in de bak van de pick-up zitten. Zo’n fijn gevoel tussen de mooie natuur en de wind in je haren.

Donderdag is taco dag. Dan gaan we naar de pub in Little Valley om taco’s te eten. Dit waren mijn eerste taco’s en het is zeker voor herhaling vatbaar. Na onze maaltijd speelden we nog een spelletje pool en dan was het tijd om terug naar de ranch te gaan. Natuurlijk was het voor ons dames nog te vroeg om te gaan slapen, dus zaten we nog een tijdje buiten en speelden we mancala en rummikub.

1. Oma Maris:
    15 juli 2019
    Fien, je straal gewoon moet dan ook niet vragen hoe het daarginds
    is en al die klusjes is wel iets voor jou. Jim en Dolly weten ook wel heel goed met de mensen om te gaan. Hoe is daar dooreen het biotoop en het weder . Nog niet veel regen gehad ,ook aan de kleding te zien wel warm. Pépé is nu het gras aan het maaien
    en gisteren zijn we naar tante Polly geweest. Die zitten nu wel heel ruim te wonen en ik denk dat ze het wel naar hun zin hebben. De hondjes zijn geboren en morgenavond gaan we kijken en moeke neemt foto's. Pépé vraagt ook of je daar al gitaar hebt gespeeld anders zal hij wel een opsturen zegt hij. Tot volgende keer.Dikke knuffel en XXXXXX