10/08/2019 Dag 41: Shayla rides
18 augustus 2019 - Salamanca, New York, Verenigde Staten
Deze ochtend waren we met wat meer voor het ontbijt. Shayla, haar zusje Mckenzie en Amanda vergezelden ons. Na de klusjes brachten we weer alle paarden over. De paarden staan nu in een wei aan de overkant van de straat. Als we alle paarden binnen brengen openen we het hek en komen ze allemaal over de straat, de stal binnen gerend. Het is prachtig om te zien.
Vandaag zat we prop vol geboekt. Er waren vier ritten en Shayla was gids voor elke rit. Om tien uur gidste ze met Marielle voor een uur, om twaalf uur alleen voor twee uur, om twee uur gidste ze met mij voor twee uur en dan om vier uur ging ze met Alice voor een uur. Onder de middag maakten we snel een boterham voor haar klaar want ze had geen tijd om te lunchen. De rit die ik met haar deed om twee uur was heel stil. Twee uur lang niemand die iets zei. Dat kon ik echt niet aan. Shayla vroeg of ik mee reed met de volgende rit maar na twee uur stilte zag ik dat echt niet zitten.
Terwijl Shayla al haar ritten deed wasten wij de paardendekens. In de winter is het hier ongelofelijk koud en dan moeten de paarden dikke dekens hebben. Heel wat dekens hadden scheuren en die brachten we dan naar de Amish die ze kunnen repareren. Voordat we naar de Amish gingen moesten we eerst de trekpaarden klaarmaken. Jim en Holly moesten met de wagen naar een bruiloft. Nadien zetten we de rest van de paarden terug op de wei en konden we vertrekken. We stopten bij de Amish speelgoedwinkel. Ze maken allemaal speelgoed en spelletjes uit hout. Echt mooi gemaakt. In de winkel mochten we verschillende spelletjes uitproberen. Simpel waren ze niet hoor! Daarna brachten we de dekens weg.
Jess kookte voor ons. We aten met z’n alle onder het paviljoen. Na ons eten keken we Mary Poppins Returns. We waren allemaal zo moe dat we de film niet konden afmaken. Alice viel zelfs in slaap aan tafel. Moe kropen we allemaal in ons bed.


2 uur stilte... tja... tijdens een stilte-stage volmondig ‘ja’, maar toch niet als je samen aan het paardrijden bent eh! Groot gelijk dat je niet meer meeging.
Ik vermoed dat je nu ergens in de lucht hangt en wens je een voorspoedige reis huiswaarts. Dikke kus😘