06/07/2019 Dag 6: rodeo

12 juli 2019 - Buffalo, New York, Verenigde Staten

De dag begon zoals altijd met een stevig ontbijt. Nadien moesten Kat en ik 3 paarden buiten halen en de benen afspuiten zodat Jim er nieuwe hoefijzers op kon zetten. Deze keer waren de paarden goed te herkennen en moesten we niet zoeken. Om 10 uur stond de eerste trail ride gepland voor 2 uur. Ik mocht Flicker rijden die gisteren nieuwe ijzers had gekregen. Flicker is een klein zwart bont paardje dat nog veel moet leren. Mijn taak is om achteraan in de lijn te rijden en haar te leren wat ze moet doen. Ik vind dit een geweldige taak want ik ben hier gekomen om meer met paarden te leren omgaan. Het sturen ging nog wat moeizaam dus ik moest mijn benen veel gebruiken. Ook keek Flicker heel veel rond en vond ze alles interessant. Ze wou telkens het paard voor mij voorbij steken dus daar moeten we ook nog wat aan werken.

Na onze lunch begon het plots super hard te regenen. Ik heb het nog nooit zo hard zien regenen. We konden dus niet veel doen. Samen met Dolly speelde we verschillende spelletjes Rummikub onder het afdak buiten. Om 4 uur kwamen 7 mensen voor een rit. Gelukkig stopte de regen op tijd zodat we droog konden rijden. Ik reed achteraan op Flicker en het ging al een stuk beter met haar. De man die voor mij reed heette Rick. We hebben gezellig gebabbeld. Blijkbaar vond hij het heel fijn want ik kreeg na de rit een mooie fooi van 20 dollar van hem. Dat had ik helemaal niet verwacht.

Een paar dagen eerder zagen Kat en ik spandoeken voor de rodeo. We wilden absoluut gaan. Jess, de zoon van Dolly en Jim, nam ons 5 meiden mee. Het was super gezellig en ik heb eindelijk mijn eerste rodeo gezien! De sfeer was heerlijk. Door de erge regen van voordien was de arena wel heel modderig. Geen enkele cowboy kwam proper naar buiten. Het was een gezellige avond met z’n alle.

1. Tante Polly:
    Allerliefste Fien
    Wat een heerlijk begin van de dag. Ik sta op en zie weer een reisverhaal (twee zelfs) in mijn mailbox. Mijn dag kan niet meer stuk.
    Ik word zo blij van al je verhalen. Ik zou ook graag even daar willen zijn. Wel één probleem, ik kan niet paardrijden. Damn. Ik kan wel rummikubben en goed naar films kijken. Ben ik dan ook welkom? ;-)
    Ik heb hier een zalige tijd met je moeke aan zee. Ik word hier echt in de watten gelegd.
    Pure verwennerij. Daar zal ik straks van moeten afkicken.
    Keep on smiling and keep on writing!
    Veel liefs
    tante Pilly ;-)
  2. Moeke:
    12 juli 2019
    Wat een mooie foto! Die van jou met (ik veronderstel) Kat!
    De andere rodeo foto's zijn ook de moeite. Hier zou het evenement afgelast worden met zo'n staat van het terrein. Weeral een unieke ervaring , daar aanwezig zijn en het van binnen uit meemaken.
    Tante Polly en ik lezen veel, zijn gisteren een scrabble spelletje gestart dat we 'tussen de soep en de patatten' spelen. We zetten het vandaag verder. Scrabble, daar zal moeilijker zijn dan rummikub.
    De donut bij de Amish, dat berichtje springt er ook uit. Ze zullen hun recept niet prijsgeven. Je zou er Thomas een plezier mee kunnen doen.
    XX
  3. T. Veerle:
    12 juli 2019
    Hey Fien, wat alweer een keileuk reisverslag! Je schrijft heel ‘beeldend’😊. Ik reageer tijdens een plensbui hier, allicht peanuts tov de bui die jij meemaakte. Nonkel Jan zegt dat dat te maken heeft met het landklimaat aldaar, waardoor je veel meer klimatologische extremen hebt. Hij is overigens net vertrokken met tante Leentje om Rick zijn auto!

Hij geniet evenzeer van je blogs, volgt ze op de voet😊.

Ik ben blij voor jou dat je op zo een korte tijd al een paar wensen kan vervullen! Bijleren met paardrijden, rodeo (ben stikjaloers)... maar bovenal is het geheel aan ervaringen ‘waauw’.

Dank dat je ons je avonturen laat meebeleven😘😘😘.